Bristol op zijn mooist - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Anouk Fens - WaarBenJij.nu Bristol op zijn mooist - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Anouk Fens - WaarBenJij.nu

Bristol op zijn mooist

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

29 September 2009 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Na twee weken met zware en lange dagen op kantoor en weinig spectaculairs, had ik weer een leuk weekend voor de boeg. Vrijdag stond papa namelijk op het vliegveld! Ik had ondertussen weer wat nieuwe routes en uitjes bedacht, om de tour door Bristol voor mezelf ook leuk te houden! Nou moet ik zeggen dat het tot nu toe nog niet verveelt om door het centrum te slenteren; Bristol is en blijft een heerlijke stad. Op zaterdag hebben pap en ik dus de stad verkent wat deze keer dus wel anders dan anders was. Allereerst was het echt heerlijk weer, zeker voor Engelse begrippen en konden we veilig zonder jas, paraplu of poncho’s op pad! Na een rondje shopping mall en een heerlijke Starbucks koffie zijn we van de huidige route afgeweken om een bezoekje te brengen aan Bristols’ trots: The Great Brittain. Dit is een enorm groot en prachtig stoomschip dat 160 jaar lang alle oceanen en oorlogen heeft getrotseerd die ze maar tegenkwam. Tien jaar geleden is het schip teruggekomen naar Bristol, waar het ooit gebouwd is, waar het helemaal gerestaureerd is zodat het als museum kon dienen. Ik had al wat een mooie verhalen gehoord en wilde zeker een bezoekje brengen aan het schip en het leek me een ideaal uitje om dit met papa samen te doen! Zo gezegd zo gedaan dus en het viel alles behalve tegen! Voordat je het schip op gaat heb je de mogelijkheid om het schip op een zeer bijzondere manier te bekijken: het ligt namelijk in een droogdok, maar op de hoogte van het wateroppervlak is een laag water aangebracht waardoor het lijkt alsof je het schip van onder water bekijkt, maar je staat toch droog. Ik zal een foto toevoegen wat dit hopelijk duidelijk maakt. Hierna kwamen we via het museum op het dek van het schip terecht, waarin bijna alle ruimtes opengesteld zijn voor het publiek. Zo namen we een kijkje in de keuken, machinekamer, stallen, danszaal, slaapzalen, enz. Alles is precies teruggebracht in zijn originele staat, dus je waande je echt even terug in de tijd. Erg indrukwekkend!
De rest van de middag hebben we een aardig stuk gelopen en veel gezien! ’s Avonds hebben we een lekker hapje gegeten in een Latijns restaurant en daarna was het tijd voor papa’s verjaardagcadeau! Toen ik twee weken geleden in het prachtige theater ‘The Old Vic’ was, werd ik verliefd op het theater dankzij zijn bijzondere geschiedenis en de mensen die er met zoveel passie proberen voor te zorgen dat het theater open kan blijven. Hierna heb ik meteen kaartjes gekocht voor een show die me aanbevolen werd: the Birthday Buzzard. Aangezien het nooit makkelijk is om voor papa een verjaardagscadeau te vinden was dit een mooie match! Tegen het begin van de show wilden onze voetjes ook niet meer zo goed, dus het was heerlijk om even 1,5 uur te kunnen zitten en te luisteren. Het is moeilijk om goed te beschrijven waar de show over gaat, omdat er maar 1 woord voor is: bizar! Tijdens de show vertelde ‘Timothy’ over zijn (fictie) beroep: hij is een birthday buzzard, oftewel een man verkleed in een groot en lelijk buizerd/gieren-pak, die op je verjaardag je huis komt binnenwandelen om je te vertellen wat je allemaal fout doet in je leven. Daarna doet hij een dansje en vertrekt weer.. Heel bizar dus, maar erg bijzonder om te zien!

Na een welverdiende nacht hebben we de zondag doorgebracht in de dierentuin. Het weer was nog steeds heerlijk en de Zoo lag er dan ook prachtig bij in het zonnetje. Helaas vloog de tijd voorbij en voor dat we het wisten moesten we alweer richting busstation zodat pap z’n vlucht niet zou missen. Hij heeft denk ik een zeer goede indruk van Bristol gekregen, want we hebben alles eruit gehaald wat we konden!En ik heb ontzettend genoten van alles! Zondagavond was het dan ook weer erg stil thuis en keek ik meteen alweer uit naar m’n volgende gast! Maar zo ver is het nog niet; dit weekend ga ik met m’n drie huisgenootjes naar een groot Safaripark/Zoo in de buurt en het weekend daarna staat Oxford op het programma. Volgende keer dus een ‘beestachtig’ spannend verhaal :-) Tot dan!

• 29 September 2009 - 16:23

Opa En Oma:

Hallo lieve Anouk
    Zo een reden om weer in te pakken en nog wat te bekijken? nou nee hoor het was fijn toen.Nu gaat het wel hard met aftellen.Succes en lieve groetjes van Opa en Oma

• 29 September 2009 - 19:24

Talitha:

Hey,

Wat leuk dat je naar die voorstelling bent geweest!! Veel plezier volgende week in het safaripark.

Liefs Talitha

• 30 September 2009 - 08:42

Kayleigh:

Leuk om te horen dat je het zo leuk hebt gehad met je pa. Echt mooie foto's ook van het schip, prachtig. Leuk cadeau voor je pa! Veel plezier nog daar en een fijne week gewenst.

Kus Kayleigh

• 30 September 2009 - 17:19

Carolien:

Hai Anouk, het genieten met je paps spat van het scherm af! Hij was vorige week nog bij ons en hij had er ook flink zin in om naar je toe te gaan.
    2 weken geleden was Guido in Londen met school en van hem kregen we toch een heel ander verslag.. Voornamelijk saai.. musea, gebouwen etc. saai.. Het zal de puberleeftijd wel zijn.
    Veel plezier nog verder en dikke kus
    Carolien

• 02 Oktober 2009 - 18:00

Nicky:

Koffie van Starbucks is nu eenmaal de lekkerste koffie te wereld.

• 07 Oktober 2009 - 17:34

Papa:

Wat ben ik graag het "lijdend" voorwerp in dit verhaal. Het was in een woord GEWELDIG! In ongeveer 48 uur zowat voor een hele week dingen doen was een groot genoegen waar ik nog dagen van heb nagenoten. Het zal voor een ieder ander een hele klus worden om voor dit jaar dit verjaardagscadeau te overtreffen. A big, big, big super hug from Dady