Hooggeerd bezoek - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Anouk Fens - WaarBenJij.nu Hooggeerd bezoek - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Anouk Fens - WaarBenJij.nu

Hooggeerd bezoek

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 Juli 2012 | Spanje, Puerto de la Cruz

Lieve allemaal,
Ondertussen alweer een paar weken verder en dus weer genoeg te vertellen. M’n laatste update was voor het grote strandfeest, en dat was me een avond.. Na een verjaardag bij een collega van Loro Parqe was het tijd om het strand op te gaan. Het hele strand was bezaaid met mensen met tentjes en kleine kampvuurtjes, wachtend tot het vuurwerk om twaalf uur los zou barsten en iedereen de zee in zou rennen. Dit hele spektakel volgden we met een groep vooral bestaande uit niet-Spanjaarden vanaf onze badlakens, onze ogen uitkijkend. Het feest inclusief live muziek duurde tot diep in de nacht en was één van de vele die zouden volgen. Zo was het gister het feest van de heilige maagd Carmen die geëerd werd . De haven was vol met mensen en het had iets weg van de intocht van sinterklaas, alleen dan met inclusief huilende mensen toen het beeld van Carmen door stoere, halfnaakte mannen het water in werd gedragen en via een zee van bloemen een boot op werd gedragen en de haven uit werd gevaren. Bijzonder! Daarna barstte er een straatfeest los dat iets weg had van Koninginnedag in Amsterdam, maar dan in het kwadraat. We waren met een grote groep medewerkers van Loro Parque, waaronder een Nederlandse jongen die sinds kort bij de orkas werkt. Je komt zo ook overal tegen…
Voor iedereen die denkt dat dit soort feesten en ander uitjes m’n dagelijkse bezigheid zijn moet ik helaas teleurstellen. Het onderzoek loopt nu ruim twee maanden en neemt zo goed als elke vrije minuut in beslag, zowel praktisch als mentaal. De afgelopen weken zijn een gekkenhuis geweest aangezien we een baby boom met papagaaitjes hadden. Werkdagen van ruim 10 uur waren geen uitzondering en als elke dag om 5 uur de wekker gaat lijken deze dagen twee keer zo lang. Er moest iets veranderen dus! Na overleg met hogere hand heb ik sinds deze week een assistent gekregen die me helpt met de dagelijkse bezigheden, maar vooral zorgt dat tijdens mijn afwezigheid alles loopt zoals het moet lopen. Dankzij haar komst kan ik namelijk naast mijn enige dag vrij een extra ochtend vrij nemen!
Met de stress van de afgelopen dagen was het dus een erg welkome afleiding toen ik vorige week op het vliegveld mama mocht ophalen! Op het werk kon ik wat middagen vrij krijgen, waardoor ik alleen ’s ochtends hoefde te werken en we de rest van de dag op pad konden om stadjes, mooie bossen en andere bijzondere plekken te bezoeken. Op één van de dagen stond er een tripje gepland dat ik al lange tijd wilden maken. Vanuit kustplaats Los Gigantos vertrokken we met een houten schip, een gladjakker van een host en voldoende voorraden voor lunch en zelfgemaakte sangria richting walvissen op open zee en rotspartijen aan de kust voor een koude plons. Ondanks dat het eerste uur vrij heftig was door de hoge golven, was het een fantastische dag op het water en voor al het andere bezoek dat gaat komen een goede tip! Ook een bezoekje aan de vulkaan El Teide stond natuurlijk op het programma. Helaas zijn we niet tot boven aan de krater gekomen, maar het nationale park erom heen is een natuurlijk hoogstandje. De overige dagen scheurden we in ons fiat pandaatje het eiland rond en hadden we dagprogramma’s waar de meesten een paar dagen voor uit zullen trekken. We hebben veel gezien en ik was ontzettend fijn om iemand van thuis om me heen te hebben en bij te kletsen! Mama dankjewel :)
De komende twee weken heb ik het rijk weer even voor mezelf, maar daarna heb ik aaneensluitend visite over de vloer. Over krap twee weken staan Kayleigh en Marten op de stoep!
Ciao! Anouk

  • 14 Juli 2012 - 10:25

    Jet En Marco:

    Ondanks je drukke werkzaamheden en stress, lezen we tussen de zinnen door dat je het toch opperbest naar je zin hebt, of vergissen we ons nu ?
    Geniet maar lekker Anouk, strakkies ben je weer terug en heb je heimwee naar t zonnige eiland, al is het alleen vanwege t weer,...want hier is 't compleet herfst !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 15 Juni 2008
Verslag gelezen: 772
Totaal aantal bezoekers 94231

Voorgaande reizen:

03 Mei 2012 - 15 September 2012

Papagaaien onderzoek Tenerife

30 Oktober 2011 - 27 Januari 2012

Voedingsonderzoek Welgevonden Private Game Reserve

01 Augustus 2009 - 18 December 2009

Stage Bristol Zoo

06 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Rondreis USA

Landen bezocht: