Nog twee nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Berkel en Rodenrijs, Nederland van Anouk Fens - WaarBenJij.nu Nog twee nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Berkel en Rodenrijs, Nederland van Anouk Fens - WaarBenJij.nu

Nog twee nachtjes slapen..

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Oktober 2011 | Nederland, Berkel en Rodenrijs

Na een mooie reis dwars door the USA en na een ontzettend leerzaam verblijf in Bristol wil ik jullie graag weer meenemen op één van mijn trips. Deze keer gaan we iets verder van de bewoonde wereld vandaan, op zoek naar net iets meer avontuur! Zondag as vlieg ik namelijk voor 3 maanden naar het zonnige Zuid Afrika. In het prachtige wildlife park 'Welgevonden' (alleen de naam zegt het al!) zal ik onderzoek doen naar de voedselopname van grote grazers en alles wat daarbij hoort. Dit in kader van m'n afstudeerproject in Wageningen.
Welgevonden heeft een oppervlakte van 35.000 hectare en ligt 130 km ten noorden van Johannesburg. Het park biedt oa een thuis aan 'de big five' (olifant, neushoorn, buffel, luipaard, leeuw) en aan de grootste witte neushoorns populatie in privébeheer. En voor de echte kenners: lesser bushbabies, pangolins, bruine hyenas, klipdassen en secretarisvogels zijn ook in het park te vinden!

Samen met studiegenootje Irene, die zich bezighoudt met een ander onderwerp, verblijf ik in een luxe huis midden in het park, zonder hek of wat dan ook eromheen. We krijgen vanuit het park beschikking over een jeep waarmee we door het park mogen crossen. Internet is alleen beschikbaar op het kantoor in het park, wat ik regelmatig zal bezoeken om jullie mee te laten genieten van al het moois dat Afrika ons gaat bieden!

Kortom, stap aan boord van een nieuw avontuur, dat een onvergetelijke trip voor mij zal gaan worden. Ik waardeer het altijd ontzettend dat mensen met me meeleven, reageren en op die manier een beetje met me meereizen! We'll keep in touch! Volgende keer vanuit Zuid Afrika!
Liefs Anouk

  • 28 Oktober 2011 - 12:38

    Silvia:

    Ik ben van de partij!! ( maar dat wist je al!) eerst nog even zorgen dat je gepakt en gezakt hier wegkomt, en laat het dan maar gebeuren. Ik ben er ( bijna) klaar voor! Liefs

  • 28 Oktober 2011 - 12:58

    Maite Van Gerwen:

    Hey! Ik kijk uit naar je verhalen! Een hele goed reis alvast en geniet ervan!
    xx

  • 28 Oktober 2011 - 14:04

    Caro:

    Jaloers!! Klinkt een stuk spannender dan een universiteit in Engeland! ;) Ik ga je volgen! xxx

  • 28 Oktober 2011 - 15:30

    Frans:

    Wat een fantastisch avontuur!! Nog twee nachtjes voordat we je, compleet met traantjes, op Schiphol uitzwaaien. Ik kijk nu al uit naar alle mooie verhalen. Liefs, Papsel

  • 28 Oktober 2011 - 16:02

    Hennie:

    We kijken al uit naar je verhalen, ben benieuwd. Liefs, Hennie

  • 28 Oktober 2011 - 16:29

    Bert & Lyda:

    Goede reis en veel plezier, Anouk!!

  • 28 Oktober 2011 - 17:13

    Wim En Veronica:

    leuk we willen veel meer lezen Anouk enne..........een levend apie hé!
    Goede vlucht en een warme kerst
    liefs van ons en de honden bende!

  • 28 Oktober 2011 - 17:36

    Lisa:

    Ik ga je volgen! Een goede reis, en alvast heel veel plezier!

  • 29 Oktober 2011 - 08:41

    Lotte:

    Heel veel plezier toegewenst in de afrikaanse wildernis.
    XXX

  • 29 Oktober 2011 - 16:58

    Rosemarie:

    Heeey Anouk! Onwijs veel plezier toegewenst in Afrika. Het wordt vast geweldig! Wees op je hoede tussen het hoge gras he! En stuur maar een foto als je de automatische poepschepper geklust hebt ;).

    x Rosemarie

  • 30 Oktober 2011 - 18:24

    Marco & Jet:

    Nou Anouk ,een hele goede vlucht
    naar "South Under " en alvast een leerzaam en tuurlik leuk verblijf toegewenst,
    van ons 2tjes...
    enne we zullen met veel plezier ook jouw verhalen lezen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 15 Juni 2008
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 94216

Voorgaande reizen:

03 Mei 2012 - 15 September 2012

Papagaaien onderzoek Tenerife

30 Oktober 2011 - 27 Januari 2012

Voedingsonderzoek Welgevonden Private Game Reserve

01 Augustus 2009 - 18 December 2009

Stage Bristol Zoo

06 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Rondreis USA

Landen bezocht: