Veilig aangekomen - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Anouk Fens - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Anouk Fens - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 November 2011 | Zuid-Afrika, Vaalwater

Lieve allemaal!

Na twee dagen genieten van een prachtige omgeving, veel wilde dieren en heel veel nieuwe indrukken, zitten we nu eindelijk even op kantoor op een teken van leven door te geven. Ik had gisteravond op m'n laptop vier pagina's vol getypt voor op de site, maar kan het nu niet openene vanaf m'n USB stick. Morgen hebben we op kantoor een training ivm veiligheid in het park en zal ik dus een nieuwe poging doen! Ook de foto's volgen dan, jullie moeten dus nog even geduld hebben in ieder geval!

We hebben vanochtend meeting gehad over ons onderzoek, dat een andere wending gaat krijgen, maar dat komt allemaal goed. Even kort wat we tot nu toe gedaan hebben:
Na een lange toch maandag goed aangekomen en al een geweldige rit door het park gemaakt in een monster van een jeep die we tot onze beschikking hebben! Het huis is prachtig, midden in het park, met een fantastische uitzich en regelmatig bezoek van de wilde dieren. Gister hebben we samen met Andre, conservatio manager van het park, een stuk gereden en hebben we alle onderzoeksplekken bezocht. Morgen hebben we dus een introductie coarse over veiligheid enzo in het park en over de dieren en dan zullen we vrijdag gaan beginnen!

We hebben ondertussen tijdens onze geweldig tochten door het park al veel dieren mogen zien. Met de olifanten als hoogtepunt. Ook al kennis gemaakt met het gevaar toen er gister op de vlakte vanuit het niets een jonge olifatnen bull achter ons stond. Gelukkig was Andre erbij en heeft hem weggejaad, maar het doet je even beseffen dat je altijd voorzichtig moet zijn en moet oppassen met alles wat je doet.

Verder leven we in een andere wereld waarin internet, telefoons en haastige mensen niet bestaan. We komen dus tot rust en genieten volop van alleen maar de natuurlijk en de dieren.Het gevoel dat ik hier heb is simpelweg niet te beschrijven, maar morgen in m'n lange verhaal doe ik zeker een poging. Daarnaast zullen de foto's ook hun steentje bijdragen en kunnen jullie met eigen ogen zien waar we uithangen!
NOg even geduld dus, wordt vervolgd! Liefs!!

• 02 November 2011 - 09:26

Lidia:

Goed om te horen! Erg benieuwd naar de foto's. Enjoy!

XX

• 02 November 2011 - 10:08

Nicole:

Fijn dat de heenweg goed gegaan is en dat het park goed bevalt! Kan niet wachten op de foto's! Liefs

• 02 November 2011 - 11:06

Kim:

Ooh Nouk het klinkt geweldig!! Ben jaloers!!;) Geniet ervan!
    dikke kus

• 02 November 2011 - 11:11

Manon:

Fijn om alvast een positief eerste teken van leven te horen! Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal! Xx

• 02 November 2011 - 12:17

Opa En Oma:

Nou lieve Anouk

Leef je eigen uit in jouw droomwereld en we proberen je te volgen hoor
    Liefs Opie en Omie

• 02 November 2011 - 12:44

Lyda & Bert:

Mooi dat je veilig aangekomen bent. We wachten in spanning op al je verhalen. Geniet (en doe voorzichtig)!

• 02 November 2011 - 15:26

Sanne:

ik hoor het al wel, helemaal besmet met het Afika virus. :) Ik ben zo jalours, geniet ervan!!! xx

• 02 November 2011 - 16:45

Wim En Veronica:

lieve anouk \
    fijn dat je bent aangekomen en als je een ervaren wildernis chauffeur nodig hebt .....bel je me even!
    Groetjes uit een fris Frankrijk

• 02 November 2011 - 18:28

Veronica Rolfes:

Hoi Lieverd ben blij dat je goed bent aangekomen we wachten geduldig af wat je ons allemaal gaat vertellen ben super trots op je en de eerste olifant is binnen dank je wel voor je cadeautje liefs kus pas goed op jezelf

• 02 November 2011 - 19:32

Natascha:

Lieve Anouk, wat geweldig dat je in Zuid-Afrika bent. Heel veel plezier en succes met je onderzoek! En natuurlijk een geweldige ervaring toegewenst die ik met veel plezier dmv je blog zal volgen. xxx

• 02 November 2011 - 19:47

Maite Van Gerwen:

O, dat klinkt echt zooo heerlijk!!!! Echt super dat je het al zo naar je zin hebt :-) Het lijkt me echt een super ervaring. Geniet maar lekker van die prachtige omgeving en de rust! En genoeg foto's maken hè! Ik wil ze allemaal zien :-)
    xxxjes

• 02 November 2011 - 22:03

Lisa:

Hou dat gevoel vast - en zorg goed voor jezelf!:D