Hola Tenerife! - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Anouk Fens - WaarBenJij.nu Hola Tenerife! - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Anouk Fens - WaarBenJij.nu

Hola Tenerife!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Mei 2012 | Spanje, Puerto de la Cruz

Lieve allemaal,

Nu al zoo veel leuke reacties, en ik heb nog geen berichtje vanuit Spaanse bodem gestuurd! Super leuk!

Gister na een lange vlucht vanaf Brussel netjes op tijd in Tenerife aangekomen. Ondanks dat het nog Spaans grond gebied zit waan je je toch meteen in een hele andere wereld als je de zee zo om je heen ziet kabbelen en in het midden van het eiland tegen een gigantische vulkaan aankijkt!

Met een grote huurauto reden we vervolgens door naar de andere, veel groenere, kant van eiland. Het huis van het gastgezin ligt in de pitoreske wijk Puncta Brava en letterlijk tegen de hoofdingang van de dierentuin. En als je de andere kant op loopt sta je met vijf minuten op het strand.. wat wil je nog meer.. Het huis ziet er van buiten niet bijzonder uit, maar als je binnenstapt kom je in een andere wereld. Een grote tuin vol mooie bloemen en daaraan grenzen meerdere kamers. Ook die van mij. Klein maar fijn en een eigen badkamer, dus dat is zeker fijn! Ik liep al meteen tegen het grote streukelblok van deze reis aan: de taal. Er was een dochter aanwezig van het gepensioneerde paar waar ik verblijf die gelukkig Engels sprak en me een beetje wegwijs kon maken.

De dierenartsen verblijven in een hotel in de stad dat ook eigendom is van de directeur van Loro Parque. Het is een Duitse miljonair die bekend staat als.. tja... bijzonder. Hij woont bijvoorbeeld zelf ook in het park in een megavilla en heeft bijvoorbeeld alle prullenbakken in de stad opgekocht zodat hij ze vol kon hangen met affiches van het park. Het hotel is dan ook ubher chic en ik kijk me ogen uit. Een drankje bij de ingang, managers die je een handje komen geven, etc. Vervolgens gaan we een hapje eten in de oude haven, waar ik flink verwend word doordat de mannen alles bestellen van de kaarten dat ´ik echt moet proeven´. Ik ben echter al de hele dag snotverkouden en licht griperig en wil ondanks het prachtige uitzicht heeel graag m´n bed in. Ik word begroet door zeer lieve hond en de Spaanse familie in pyama en zie dat m´n ontbijtje voor de volgende ochtend al netjes klaar staat.

Na een slechte nacht en het eerste echt Spaanse misverstand (iets met de douche, waardoor ik dacht dat ik ´s cohtends niet mocht douchen omdat iedereen nog lag te slapen, terwijl later bleek dat de boiler net gemaakt was en ze vroegen of alles goed werkte). We hebben om tien uur een meeting in het park, in het onderzoekscentrum, met Engelsman David (yesssss, die spreekt Engels!!) (directeur van het onderzoekscentrum) en Simon (curator van de dierentuin). Zodra we het park inkomen zie ik meteen dat het serieuze business is! Het is prachtig aangelegd, er ligt geen papiertje op de grond en alles is goed aangepakt. Zo zijn er geen snackbars te vinden in het park, maar bijvoorbeeld een tapasrestaurant. Met David en Simon spreek ik de proefopzet door en dat loopt soepel. Halverwege de meeting worden we op audientie geroepen bij Herr Kiezeling, de grote baas, die even gedag wil zeggen. In een mahonie houten kantoor moeten we twee secetaresses passeren en tien minuten wachten waarna we eindelijk HET kantoor inmogen. Ik heb het voel dat ik op audientie bij de paus ga, want dat is de sfeer die er hangt.. Een erg bijzondere man, waarmee ik alles bij elkaar tien woorden mag wisselen. Ik krijg nog een mooie gouden sleutelhanger in m´n handen gedrukt van het park, en ook de twee dierenartsten kregen één of andere chic cadeau. Vervolgens gaan de grote gouden poort rondom het huis het huis open en komt Vroulief Kiezeling binnen scheuren in d´r Mercedes. Daarachter zie ik het orca bassin en daarachter weer de zee.. In wat voor wereld ben ik beland?

Vervolgens lopen we richting baby station waar ik het meeste van de dag werkzaam zal zijn. Er wordt van 6u ´s ochtends tot 11u ´s avonds met de baby papagaaien gewerkt, maar aangezien ik niet die hele tijd erbij kan zijn. Ga ik van 6 tot 10 en van 15 tot 19h werken. Daartussen mag ik mezelf vermaken, niet verkeerd!
De dierverzorgers spreken aleen maar Spaans en dat is verdomd lastig. Maar met handen en voeten en Simon als tolk kom ik een heel eind. Vervolgens krijg ik een rondleiding door de dierenkliniek, die om te smullen is, inlc 2 operatie kamers, rontgekamers, etc etc. We rijden ook even naar het fokcentrum van de dierentuin dat op de heuvel ligt. Hier kijk ik m´n ogen uit. We lopen een uur langs een collctie van ruim 3000 papagaaien die er allemaal prachtig bijzitten. Hier komen mijn jongen dus vandaan waar ik de proef uit mee ga voeren!
Ik ontmoet ook een Nederlandse studente die in het management van het onderzoekscentrum meeloopt. Zij gaat me morgen even wegwijs maken in de stad en ik kan begin juli waarschijnlijk haar appartement overnemen die ze deelt met een ander Nederlands meisje (oud Van Haller!) die als dolfijnentrainer werkt!

Ik krijg nog een aanbod om de dierentuin helemaal door te crossen, maar besluit eind van de middag even plat te gaan omdat ik helemaal gesloopt ben en totaal niet fit. Gelukkig zit de apotheek om de hoek en heb ik net genoeg ingeslagen om de nacht goed door te komen. Naast het gastgezin zit een internetcafe, dus daar ben ik nu even neergestreken, maar na het weekend heb ik gewoon een werkplaats op kantoor en zal ik even wat foto´s plaatsen! Ik heb net ook maar even een woordenboek gekocht, want zo ga ik het niet lang volhouden. Even een spoedcursus Spaanse er tegen aangooien. Dat zal nog de zwaarste dobber worden. Plus de andere manier van leven.. Heb al twee keer voor een dichte winkel gestaan ivm de zeeer lange middag siesta en moet nog ook nog wennen aan het feit dat het avondeten niet voor acht uur geserveerd wordt! Maar goed, kom maar op die uitdaging!
Wat verder ook heeeel vervelend is zijn de temperaturen.. Het is vandaag al 27 graden, dus dat beloofd wat! Ik was vanochtend fanatiek met m´n jas de dierentuin ingestapt, maar die kan terug m´n koffer in! Best leuk op Tenerife!

Liefs Anouk



  • 04 Mei 2012 - 19:14

    Natascha:

    Klinkt nu al als een geweldig avontuur, Anouk! Ik kan niet ontkennen best wel jaloers te zijn, maar je gaat het vast heel erg goed doen! Geniet ervan en dat Spaans, dat hebt je zo onder de knie!

  • 04 Mei 2012 - 20:00

    Opa En Oma:

    Alle begin is moeilijk maar hier ziet het er voor jouw wel goed uit denken wij hoor.
    Opie en Omie

  • 04 Mei 2012 - 20:08

    Maite:

    Hola Anouk!

    Alweer een super verhaal met de eerste toch w bijzondere ervaringen;-) Tsja, engels blijft daar toch een probleem ;-) Gelukkig heb je een soort tolk en spaans kun je best snel leren gelukkig :-) Een heel goed begin en geniet maar lekker van alle indrukken en het heerlijke weer! Xx

  • 04 Mei 2012 - 22:15

    Silvia:

    Wat heb je het weer slecht getroffen....
    Even door de verkoudheid heen en dan het grote genieten! liefs!

  • 05 Mei 2012 - 06:56

    Frans:

    Klinkt allemaal goed wat daar gebeurd. Zo zie je maar wat je allemaal met een paar centen kunt doen. Denk goed na wat je met je woonruimte wilt doen. Als je wat verder terecht komt kun je misschien die Benz lenen om je te verplaatsen.....
    Liefs

  • 05 Mei 2012 - 08:10

    Nicole:

    Wow! Kan nu al niet wachten op de foto's, wordt heel erg nieuwsgierig door je verhaal! Wat een aparte situatie daar! Ik hoop dat je snel weer bent opgeknapt en kan gaan genieten van het warme weertje aldaar :) Heel veel liefs,
    Nic

  • 05 Mei 2012 - 11:00

    Manon:

    Hola Anouk! Goed om te lezen dat de start goed is geweest, ondanks dat je niet zo fit bent. Hopelijk voel je je gauw weer goed en duik je er helemaal in! Ik ben erg benieuwd naar foto's van het park.

    xxx

  • 06 Mei 2012 - 07:02

    Kim:

    Ooh nouk het klinkt geweldig!! Het is zo'n onwijs eiland met zo veel verschillende kanten! Geniet er maar lekker van! En hopen dat je snel opknapt!!
    Dikke kus!

  • 06 Mei 2012 - 10:17

    Annelous:

    Hola chicka!

    Wat handig dat je gastgezin zo vlak bij het park zit! Haha op "audientie" bij de directeur van het park, i.p.v. bij de paus!! Apart, maar je hebt er dan wel wel een leuke sleutelhanger aan over gehouden ;) Nou meis beterschap en succes met de Spaanse taal!!!

    Un beso grande!!!

  • 06 Mei 2012 - 16:00

    Talitha:

    Hey meis, klinkt lekker!!! Geniet van het mooie weer en de prachtige dierentuin, ik ben erg benieuwd naar de foto's!! Succes met je Spaans en als het niet lukt zeg je gewoon: No hablo Espanjol (denk niet dat ik het goed schrijf, maar zo spreek je het wel uit :)) SUCCES!! xx

  • 07 Mei 2012 - 05:26

    Lidia:

    Hola! Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Nu snel beter worden en dat Spaanse boek bestuderen! Gaat je lukken, en dan kan het avontuur echt beginnen! Geniet ervan, ik mail je snel (Berlijn was heerlijk maar dat hoor je nog!).
    Beso!

  • 07 Mei 2012 - 06:39

    Kayleigh:

    Wat fijn om te horen dat tot zover alles goed gaat, op wat communicatiemisverstanden na! Heel veel plezier daar en hopelijk voel je je snel beter zodat je er nog meer van kunt genieten!

    Liefs, Kayleigh

  • 07 Juli 2012 - 18:16

    HI:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 15 Juni 2008
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 94240

Voorgaande reizen:

03 Mei 2012 - 15 September 2012

Papagaaien onderzoek Tenerife

30 Oktober 2011 - 27 Januari 2012

Voedingsonderzoek Welgevonden Private Game Reserve

01 Augustus 2009 - 18 December 2009

Stage Bristol Zoo

06 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Rondreis USA

Landen bezocht: