Dagje uit - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Anouk Fens - WaarBenJij.nu Dagje uit - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Anouk Fens - WaarBenJij.nu

Dagje uit

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Mei 2012 | Spanje, Puerto de la Cruz

Ondertussen zit ik alweer drie weken op Tenerife, al voelt het als veel langer. Het werk, het weer, de taal.. het begint allemaal te wennen, ik weet niet beter.
De proef loopt goed en wordt drukker en drukker, omdat het aantal papagaaitjes met de dag toeneemt. We hebben er nu 14 en hopen er uiteindelijk rond de 40 uit te komen. Voor de dierverzorgers probeer ik het allemaal zo eenvoudig mogelijk te houden. Zo gebruik ik bijvoorbeeld verschillende kleuren voor de verschillende soorten voer, i.p.v. de (ingewikkelde) namen, om het allemaal even wat makkelijker te maken! De oudste van het stel, gedoopt tot ‘Tom’ groeit als kool en is een mooie paradeplaatje voor het onderzoek!
Het werken met zowel de kleine als de grote vogels is bijzonder. Ik geniet vooral erg van de middagshift, als het lekker druk is in de dierentuin en ik vaak de kans grijp om het publiek wat meer te vertellen. Het park word veelal bezocht door vogelliefhebbers en kenners, dus dat levert interessante gesprekken op. En al die kleine krioelende papagaaitjes blijven bijzonder, en leveren veel foto- en filmmomenten op. Veel bezoekers vinden het net zo leuk of zelfs leuker dan de orka show, dus dat zegt genoeg! Die orka show ben ik trouwens vorige week maar eens gaan bekijken. De show zelf begint met het verhaal van Morgan, inclusief foto’s van haar vangst uit de Waddenzee en het transport naar Tenerife. Er wordt ook vertelt dat ze gezond is, goed groeit en goed in de groep ligt. Ze wordt momenteel getraind en ik heb haar al wat sprongetjes zien maken in het trainingsbad.
Dinsdag had ik weer een dag vrij en stond er een uitje met Merche en Jose op het programma. Via het binnenland en de bergen reden we ‘s ochtends naar het zuiden waar we een bezoek zouden brengen aan ‘Jungle Park’, een kleine dierentuin bekend om zijn vogelshows. Merche heeft jaren gewerkt met de dierenarts hier en de hoofdtrainer van de vogels en wilde me graag voorstellen. Op het moment dat we de dierentuin binnenkomen is de show net afgelopen en kunnen we mooi even een praatje maken met de trainer. Helaas spreekt hij geen Engels, wat jammer is want hij is erg geïnteresseerd in m’n achtergrond. Er vindt een training plaats in de arena waar de show gehouden wordt, en wij mogen één van de torens in waarop de vogels af en aan vliegen. Vervolgens krijgen we een tour achter de schermen en zie we oa een nest jonge zeearenden, condors van ruim een meter hoog en nog veel meer. Ook ontmoeten we de dierenarts even. Voordat de volgende show weer begint lopen we nog even een rondje door het park dat er prachtig bij ligt. Naast de vogelshow zijn de hotspots witte leeuwen, orang oetans en een grote collectie andere primaten. Om vier uur zitten we klaar voor de vogelshow die erg indrukwekkend is. Het park ligt op een berg, waardoor je vanuit de arena in de verte het strand en de zee ziet liggen. De zeearenden worden aan het begin van de show losgelaten en gedurende de hele show zie je ze over het strand en de zee vliegen. Ondertussen worden er allerlei andere vogels uit de kast getrokken om hun manier van jagen en vliegen te laten zien. Ook krijgen we nog live contact het één van de gieren, die getraind is om over de benen van het publiek achter een stuk vlees aan te hobbelen. Op het eind krijgen de arenden hun commando en zetten ze vanaf meters hoogte een duikvlucht in om weer in de arena te landen. Erg bijzonder!
Na de show en afscheid te hebben genomen rijden we door naar de kustplaats Los Gigantos, dat het vertrekpunt is voor dolfijnentochten en omringd wordt door een muur van kliffen. Helaas is het te laat om nog de zee op te gaan ,maar we maken met de auto een prachtige tocht door de bergen langs de kliffen om de dag af te sluiten. Voor je het weet is zo’n dag voorbij en is het weer tijd om aan de slag te gaan. Zondagochend word er door de ‘Loro Ladies’ zoals ik ze noem een dubbele dienst gedraaid en heb ik de kans om even uit te slapen en thuis m’n data invoer te doen.
Geniet van het tropische weer in NL!
Liefs Anouk

• 24 Mei 2012 - 11:20

Patricia:

Je maakt er wel weer een avontuur van! Leuk om je verhalen te lezen, en dat je Morgan hebt gezien.. blijft een bijzonder beest met een bijzonder verhaal!

Groetjes ook van die twee deugnietjes..

• 24 Mei 2012 - 11:41

Mia:

blij te lezen dat je ook nog ietsje pietsje vrije tijd hebt en dan wat van de omgeving ziet.. blijf je volgend, groet

• 24 Mei 2012 - 11:51

Renske:

Hee noukie, klinkt helemaal top! Leuk te lezen dat je je ook daar helemaal thuis voelt! Zo te lezen is het echt je ding.. :) Hartstikke leuk, geniet ervan! xx

• 24 Mei 2012 - 11:59

Kayleigh:

Wauw ziet er weer super gaaf uit! Wat een mooie beesten allemaal :D

Liefs!

• 24 Mei 2012 - 14:43

Silvia:

Eindelijk weer wat plaatjes erbij, ook altijd leuk! Hard werken maar die leuke uitjes maakt een hoop goed! Ik kijk ernaar uit! liefs

• 24 Mei 2012 - 20:23

Talitha:

Leuk, leuk, leuk!!! :)

• 28 Mei 2012 - 20:07

Carolien:

Wauw meid wat heb je het toch weer leuk. Knap hoe snel je jezelf weer thuisvoelt in een ander land met andere mensen en andere dieren. Geniet er maar lekker van want de tijd gaat errug hard!
    Liefs
    Carolien

• 29 Mei 2012 - 06:00

Lidia:

Fijne update weer, goed te lezen dat het allemaal al erg vertrouwd begint te raken! Geniet er van, en blijf ons op de hoogte houden met leuke verhalen en foto's; tot nu toe lukt je dat weer goed!
    Liefs x