Verhuizing - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Anouk Fens - WaarBenJij.nu Verhuizing - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Anouk Fens - WaarBenJij.nu

Verhuizing

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Juni 2012 | Spanje, Puerto de la Cruz

Hoi allemaal!
Ondertussen is de eerste mijlpijl gepasseerd: maand één zit er op! Ik woon dus al een maand bij het gastgezin en het werd langzaamaan tijd om op zoek te gaan naar een eigen plekje. Ondanks dat de familia Gonzalez ontzettend lieve mensen zijn en goed voor me zorgen, bouw ik steeds meer mijn eigen leven op en heb dus behoefte aan een stukje zelfstandigheid. Als ik dan besluit om bijvoorbeeld uit het werk met collega’s richting stad of strand te gaan , hoef ik me niet verantwoordelijk te voelen dat er thuis een warme hap op me blijft wachten.
Kortom… tijd voor huizenjacht. Vorige week al heb ik met Jose en Merche een rondje gelopen door Punta Brava, de wijk waar ik nu al met veel plezier woon en graag wil blijven wonen i.v.m. de korte afstand naar Loro Parque . Tijdens ons wandeltochtje kwamen we in contact met de eigenaar van een potentiële kanshebber en regelden we een bezichtiging. De eigenaar had twee appartement te huur in hetzelfde complex. Toen we het eerste appartement inliepen was ik er al meteen helemaal weg van! Vanuit de knusse woonkamer en keuken heb je namelijk uitzicht op zee. En niet ‘kijk eens de zee daar in de verte’, maar meer een ‘spring uit het raam en je ligt in zee- uitzicht’. Vanuit de woonkamer kom je via een wenteltrap boven in één open kamer uit. Met… uitzicht op zee! Er staat een groot hemelbed en de zeewind die naar binnen waaide deed de gordijnen om het hemelbed opwaaien.. Het had zo uit een gedicht kunnen komen, maar zo was het echt. Daarnaast is een badkamer waarin je een feestje kan geven.. en opnieuw… overal uitzicht op zee. Beneden is er een tweede badkamer aangezien de grote bank in de woonkamer een slaapbank is. Perfect dus voor het aankomende bezoek! Helaas was de huurprijs ruim boven m’n budget en moest ik m’n hoop zetten op het tweede appartement in het gebouw. Deze was kleiner, heeft geen uitzicht op zee, maar is even knus en netjes. Een prima alternatief dus. Het echtpaar dat ons rondleidde zag dat ik erg onder de indruk was van het eerste appartement en wilden een goed woordje voor me doen bij de eigenaar, woonachtig in Duitsland, om te zien of ze kunnen zakken in de prijs. Er breken spannende dagen aan, er wordt door Merche flink heen en weer gebeld en flink onderhandeld. Uiteindelijk mag ik het appartement hebben voor een prijs die ik er voor wil betalen. De enige deal is dat als het grote appartement in de laatste maand van mijn verblijf verhuurd wordt voor het originele bedrag ik één maand in het kleine appartement moet doorbrengen. Prima! En gister was het al zover, de koffers konden ingepakt en voor ik het wist zat ik op ‘mijn’ bank, te staren naar de eindeloze zee aan de andere kant van het raam. Je zou bijna vergeten dat je ook nog moet werken…
Vandaag heb ik weer een dag vrij en heb ik dus de tijd om op m’n gemak van m’n nieuwe huisje een ‘thuis’ te maken. M’n enige vrije dag vliegt altijd voorbij. Vorige week bijvoorbeeld, bracht ik hem door met Merche. De avond ervoor hadden we een verstoten jonge vogel gevonden, uit het nest gevallen, uitgehongerd en duidelijk hulpeloos. Ik kon hem zelfs makkelijk oppakken en we besloten hem nog een kans te geven. Nadat hij de nacht had overleefd na meerdere voederbeurten met voer uit het babystation, hebben we ’s ochtends een mooie kooi voor hem in elkaar geknutseld inclusief zitstokken en waterbad. Helaas mocht het de pret niet drukken en is hij alsnog eind van de dag overleden. Verder vermaak ik me prima en kom ik tijd tekort. Van de week bijvoorbeeld met twee Nederlandse meiden meegenomen naar een grote shopping mall net buiten de stad, inclusief Zara, Mango, Bershka en C&A. Heeeel vertrouwd dus! Ik heb ondertussen ook een nieuwe sportactiviteit gevonden, volleybal! Voor het hardlopen ben ik namelijk afhankelijk van de bewolkte, frissere dagen of m’n energielevel aan het eind van de dag… Al een paar keer had ik een groep mensen ’s ochtends zien volleyballen op het strand en vorige week heb ik gewoon de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ik misschien mee mocht spelen. Ondertussen ben ik al helemaal ingeburgerd in de groep, die bestaat uit een mengeling van Spaanse, Finse, Colombiaanse en Braziliaanse nationaliteiten, en sluit ik twee ochtend na m’n ochtendshift gewerkt te hebben aan op het strand. Heerlijk!
Liefs, Anouk


  • 05 Juni 2012 - 11:13

    Lisa:

    He Anouk,

    Gefeliciteerd met je nieuwe appartementje! Wat fijn dat die familie wilde onderhandelen voor je!

    Veel succes daar! x

  • 05 Juni 2012 - 11:27

    Kayleigh:

    Klinkt weer helemaal goed! Super dat je dit leuke appartement hebt kunnen huren, wij zijn in elk geval erg benieuwd en zien je snel alweer!

    Liefs, xx

  • 05 Juni 2012 - 12:16

    Rosemarie:

    Hey Anouk!

    Wat ziet het er gaaf uit! Dat wordt genieten!! Leuk dat je ook aan het volleyballen bent en veel mensen leert kennen. Goed om te lezen dat t zo goed gaat daar :D.

    xxx Roos

  • 05 Juni 2012 - 14:33

    Natascha:

    Wat een verhaal weer! Ik zie je al helemaal springen en blokken tijdens een fanatiek potje volleybal. En daarna lekker uitrusten op je balkon met uitzicht over zee! Klinkt echt als een geweldig verblijf. Ben stiekem wel een beetje jaloers...Nog heel veel mooie avonturen daar! Liefs

  • 05 Juni 2012 - 15:56

    Lyda & Bert:

    Mazzelaar!!

  • 05 Juni 2012 - 16:44

    Wim En Veronica:

    Hallo Anouk.
    We dachten dat je daar was om te werken!
    Maar met zo'app.?????? Heel decadent!
    Geniet ervan met volle teugen de komende tijd.
    Liefs van ons.

  • 05 Juni 2012 - 17:12

    Caro:

    Wauw! Te gek zeg! Geniet van je mooie plekje! Snel even bijkletsen via skype/mail! Kus!

  • 05 Juni 2012 - 17:14

    Hennie:

    Leuk appartement; heb je nog een logeerbed over??? xx

  • 05 Juni 2012 - 17:34

    Talitha:

    Wow!! Wat een leuk huis en wat een uitzicht!! :) Fantastisch!! (ben een beetje jaloers... ;P) Geniet er lekker van!! Wanneer verwacht je bezoek??

  • 05 Juni 2012 - 18:13

    Silvia:

    Het lijkt wel alsof je op een boot zit! En .. al dolfijnen gespot?? Geniet ervan , kom gauw kijken! liefs

  • 05 Juni 2012 - 18:37

    Opa En Oma:

    Zo een eigen stekkie waar je je thuis voelt.Nou de komende tijd kom jij daar wel door denken wij zo.

  • 06 Juni 2012 - 06:00

    Lidia:

    Wat heerlijk van je eigen stekkie! Wat heb je dat toch weer goed geregeld.. Nice! Blij te horen dat het zo goed gaat daar. Succes en binnenkort volgt een nieuwe mail-update!
    Liefs XX

  • 06 Juni 2012 - 09:53

    Manon:

    Zoooo wat een suite! Ik zou de verleiding haast niet kunnen weerstaan om vanuit de slaapkamer even de zee in te duiken denk ik!
    Thanks voor je mail, ga zo snel mogelijk reageren.
    xxxx

  • 06 Juni 2012 - 11:19

    Maite:

    Hey! Nice! Dat appartement is niet verkeerd! Ga toch maar eens kijken of ik /Tomas en ik nog langs kan/kunnen komen :-) Fijn dat je ook een leuke sportgroep hebt gevonden! Veel contacten maken buiten werk doet vast goed! We spreken elkaar hopelijk snel!
    Succes daar en veel plezier in je mooie huisje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 15 Juni 2008
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 94234

Voorgaande reizen:

03 Mei 2012 - 15 September 2012

Papagaaien onderzoek Tenerife

30 Oktober 2011 - 27 Januari 2012

Voedingsonderzoek Welgevonden Private Game Reserve

01 Augustus 2009 - 18 December 2009

Stage Bristol Zoo

06 Juli 2008 - 04 Augustus 2008

Rondreis USA

Landen bezocht: